baksidan

Schysst dag med Jonas, Hugo och Adam idag! Hängade oute även med Julin men han körde sitt egna race för det mesta...
Juste, haha vi va alltså i väsjöbacken och körde snowboard idag:)
Stora hoppets kick var väldigt isig så vi valde att inte hoppa på det alls, istället flowade vi runt på baksidan utav berget där dom har fixat en ganska skön minipark som man kan leka i.

Cleanste bailsen för min del:
1. Testade en one-footer (bara en fot fastspänd i brädan) på ett litet hopp, landade, fick obalans och skar i backen med hälsidan - resultatet blev då alltså en "backplant"? (motsats till faceplant):P

2.Körde rainbow-railet. Landade med obalans och skar i backen med hälsidan:P Resultatet utav det blev en handvolt bakåt fast istället för att göra den med händerna så tog huvet emot volten...
Det sköna var ju att jag landade på fötterna igen efter själva "volten" så jag kunde glida vidare som att inget har hänt:P Det osköna var att det snurrade lite i huvet på mig(A)

3. Jonas vill köra offpist - JAA!
Vi skapade helt enkelt egna nedfarter på den högra sidan av berget där det fanns hur mycket lös puderaktig snö som helst! Det inkörda spåret gick i stora zigg-zagg svängar fast vi ville köra i den fluffiga snön i mitten, vi ville alltså köra rakt istället för att zigg zagga:P Umm, och så valde Jonas ett eget spår och så valde jag ett, men sen när jag väl kom till den andra ziggzagg svängen som jag skulle igentligen stanna och fortsätta på så hade jag så mycket fart så jag for bara förbi den och körde vidare.
Resultatet blev att jag hamnade i en "snögrotta" som vart formad av massa buskar + snöö + mig då...
Den låg 3 meter nedanför svängen som jag behövde ta mig upp på och varje gång jag försökte att ta ett steg upp så sjönk jag bara ner mer. Jag hade snö upp till bröstet när jag hade sjunkit ner som mest, men så tog jag tag i ett par riktigt tjocka grenar som inte gick av när jag tog på de och så lyckades jag att dra mig upp till slut:P


Yess så det blev en hel del lallande idag och det var SKIT KUL!:D Ska lätt göras om innan vi sticker till Torre!:D

Ja så jag är väldigt trött just nu, hållit på och somnat sen 8-9 nu men jag fick ett sms som fick mig att piggna till lite...
Aja, imorn väntar ännu en grym dag, och samma gäller för söndag:)
Btw, jag var ledig idag om det inte framgick haha:P

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0